Goed nieuws!

In ons hospice zijn geen gasten meer die besmet zijn met het coronavirus. In het belang van onze huidige gasten, medewerkers en vrijwilligers gaan we onze dienstverlening weer voorzichtig uitbreiden.

Onze eerste prioriteit ligt bij onze gasten. Het bezoekersbeleid wordt vanaf vrijdag 18 september versoepeld. Zij kunnen dan weer dagelijks meer dierbaren ontvangen en ontmoeten.

Vanaf maandag 28 september zullen er weer nieuwe gasten worden opgenomen. Armel en Ingeborg, coördinatoren hospicezorg zijn hierover in contact met de mensen die zich hebben aangemeld en hun verwijzers.

Vrijwilligers helpen

Op zaterdag 12 september zijn de eerste vrijwilligers weer gestart om de verpleegkundigen en verzorgenden te helpen met allerlei ondersteunende taken. Dat verloopt goed en is fijn; er is weer meer tijd en oog voor alles wat het zo gezellig maakt in huis. Een mooi bloemetje op de bar,  gitaar muziek, het ruiken van de geuren van het koken en de verrukkelijke desserts die er weer zijn.

Ingrid Heidema, directeur bestuurder; “We hebben een hectische tijd achter de rug, maar gelijktijdig ben ik er trots op hoe we met medewerkers en vrijwilligers onze hospicezorg aan de gast en hun naasten hebben kunnen voortzetten. Momenteel zijn er 2 medewerkers besmet met het coronavirus en er is één persoon in thuis quarantaine. Gelukkig zijn we nu wel weer in de fase beland, waarin we vooruit kunnen kijken en binnen niet al te lange tijd weer nieuwe gasten zullen verwelkomen.