Op zaterdagochtend 4 februari hebben wij de 19e verjaardag van hospice Dignitas gevierd.

De eerste gast hebben wij 19 jaar geleden in ons hospice mogen verwelkomen. Een bijzonder moment waar we graag samen speciale aandacht aan geven. In de Verbinding hebben ruim 50 medewerkers en vrijwilligers elkaar ontmoet. De zaal was gezellig versierd en er stond voor iedereen een kopje koffie of thee met een lekker gebakje klaar.

Ingrid, directeur bestuurder opende ons samenzijn door een terugblik op de afgelopen 19 jaren te geven. Hiervoor had zij 19 gekleurde draden meegenomen. Door de draden samen te verbinden ontstaat een steeds steviger geheel. Symbolisch had zij 110 knopen gemaakt met de 19 draden die symbool stonden voor de gasten die wij in 2022 hebben verzorgd. Wij ervaren het als een voorrecht dat wij de afgelopen jaren reeds vele gasten hebben mogen verzorgen en dit willen we ook graag in de toekomst blijven doen.

De beleidsplannen voor 2023 zijn vervolgens door ons beleidsteam Ingrid, Armèl en Ingeborg, coördinatoren hospicezorg en Silvia, coördinator vrijwilligers gepresenteerd. Geert Veldhuis, vice voorzitter van onze Raad van Toezicht heeft aansluitend meer verteld over de verantwoordelijkheden die zij dragen en waar zij de aandacht op richten. Belangrijk om te vermelden is dat de leden van onze Raad van Toezicht onbezoldigd zijn.

Deze hele week vieren wij onze verjaardag. Dat doen we door onze gasten, hun naasten, bezoekers en de medewerkers en vrijwilligers te trakteren op gebak.

Ook verschijnen er deze week meer berichten over speciale gebeurtenissen die samenvallen met ons 19 jarig bestaan.