4 februari is een feestelijke dag voor ons hospice Dignitas want we vieren dan ‘onze verjaardag’.
Het is 20 jaar geleden dat wij onze deur openden om de eerste gast te ontvangen. Inmiddels hebben wij al aan heel veel gasten palliatieve zorg mogen geven. Dat doen we op een unieke wijze, waarbij medewerkers en vrijwilligers met ziel en zakelijkheid samenwerken om aan iedere gast de juiste zorg en aandacht te geven. Om speciale aandacht te geven aan deze dag zijn we op zaterdag 3 februari in ‘de Verbinding bijeen gekomen. Ongeveer 50 medewerkers en vrijwilligers werden hartelijk ontvangen door de leden van het beleidsteam, Ingrid, Armèl, Ingeborg en Silvia. Een smakelijk gebakje stond er voor iedereen klaar met daarbij natuurlijk een lekker kopje koffie of thee.

Presentatie beleid

Tijdens deze bijzondere ontmoeting is er door Ingrid, directeur-bestuurder terug gekeken op 20 jaar Dignitas, waar we nu staan met een blik op de toekomst. In de loop van de tijd is het aantal gasten die wij mogen verzorgen bijna verdubbeld naar 120 gasten per jaar. Zij verblijven gemiddeld drie weken in ons hospice. Ingeborg, coördinator hospicezorg vertelde meer over het beleidsplan van onze zorg, waarbij de multi-dimensionaliteit met aandacht voor waardigheid centraal staat. Silvia, coördinator vrijwilligers lichtte het vrijwilligersbeleid voor 2024 toe. Vrijwilligers zijn onmisbaar in ons team. Het hebben en behouden van tevreden en competente vrijwilligers is essentieel. Daarbij blijft de werving van nieuwe vrijwilligers ook belangrijk. Tanja van Maanen, lid Raad van Toezicht gaf aan hoe zij naar onze organisatie kijken en benoemde daarbij ook onze gastvrijheid. Sinds kort is Barto Ooijevaar, voorzitter van het bestuur van Stichting Vrienden van hospice Dignitas. Donaties zijn voor onze Stichting essentieel! Enerzijds om de facilitaire voorzieningen te verbeteren, anderzijds zijn er ook plannen om uit te breiden. Om dat laatste mogelijk te maken, is er meer financiële hulp van bedrijven en particulieren aan ons nodig. Tenslotte stond Jelle, kookvrijwilliger/gastheer op om het gehele team van Dignitas te bedanken voor de professionele samenwerking en de open wijze waarop informatie wordt gedeeld. Hij gaf aan het heel fijn te vinden om deel uit te maken van het Dignitas team.

Wie jarig is trakteert!

Deze hele week trakteren we onze gasten, hun naasten, de bezoekers en de medewerkers en vrijwilligers in ons hospice op gebak.

Later deze week geven we ook nog aandacht aan een speciale gebeurtenis die samenvalt met ons 20 jarig bestaan.