Ik ben Sjoerd Gakes. Normaal Gesproken werk ik als verpleegkundige in het Dijklander Ziekenhuis. Vanuit een vervolgopleiding die ik volg, had ik de kans om een dag mee te kijken bij Dignitas. Ik ben positief verrast door de dag die ik mee heb mogen maken.

Niks hoeft

Ik heb gezien dat er oprecht warme zorg wordt geboden. Er wordt geluisterd naar de wens van de gast en er blijkt heel veel mogelijk te zijn om deze wensen waar te maken. De vakkundige medewerkers behartigen de belangen van de gasten niet alleen op medisch gebied, maar ook op het gebied van welzijn en verliezen daarbij de naasten niet uit het oog. Er is voldoende tijd voor de aandacht die een mens verdient maar er wordt ook heel veel rust geboden. Gasten vertelden mij: “het zo fijn te vinden dat er helemaal niks hoeft”. Er zijn heel ruim mogelijkheden om bezoek te ontvangen en misschien samen iets te ondernemen.

Ook de locatie heeft mij verrast. De kamers zijn ruim met ieder een eigen terras en er is een prachtige tuin waarover wordt uitgekeken vanaf de huiskamer. De werksfeer vond ik ook heel fijn. Alle medewerkers zijn ontzettend vriendelijk en behulpzaam geweest. Kortom, voor zowel medewerkers als gasten kan ik het aanraden.

Ik heb zelf een hele leerzame dag gehad en veel mee gekregen om mee te nemen voor mijn werkzaamheden in het ziekenhuis.

Sjoerd Gakes