Afgelopen maandag is Margreet Schut naar ons hospice gekomen om een symbolische cheque te overhandigen. Haar vader was enkele weken onze gast op kamer Jasmijn. Op 18 april is hij in het hospice overleden. Margreet: ‘We zijn als familie blij dat mijn vader bij jullie kon zijn. Hij heeft bij jullie veel mooie momenten mogen meemaken, zoals het vieren van 1e Paasdag. Jullie hebben toen in de huiskamer de tafel feestelijk gedekt en mijn ouders hebben samen ontzettend genoten van de Paasbrunch. In de laatste weken van mijn vader hebben wij als familie jullie zorg als zorgzaam, liefdevol en comfortabel ervaren. Ook de rust die er was vonden we fijn.’

Margreet is werkzaam bij Univé Noord-Holland. Zij stellen medewerkers in de gelegenheid om €250 aan een goed doel of stichting te schenken. Margreet: ‘Ik heb er geen moment over moeten nadenken waar ik dat bedrag graag aan zou willen schenken. Ik weet dat hospice Dignitas dat heel goed kan gebruiken. Hiermee wil ik mijn dank uitspreken aan alle vrijwilligers en medewerkers van Dignitas.

Op de bankjes onder de appelboom hebben Silvia, coördinator vrijwilligers en Margreet in te tuin van het hospice gezeten en terug geblikt op de laatste weken van haar vader. Op deze plek heeft Margreet de symbolische cheque aan Silvia overhandigd. Silvia: ‘We zijn ontzettend blij met deze donatie en het zal goed worden besteed. De giften die wij ontvangen, maken het mogelijk dat we wat extra’s kunnen doen voor onze gasten, onze voorzieningen kunnen verbeteren/uitbreiden of een attentie voor onze vrijwilligers en medewerkers kunnen organiseren.

Wij bedanken Margreet en haar werkgever Univé Noord-Holland voor deze gulle gift.