Ingrid Heidema, directeur bestuurder: “Wij zijn ontzettend trots en blij met deze erkenning en vinden dat deze eer aan onze gasten en naasten toekomt. Zij delen hun ervaringen op ZorgkaartNederland en dat is voor toekomstige gasten en naasten heel waardevol. We zijn ook onze vrijwilligers en medewerkers dankbaar voor de zorg die zij aan onze gasten en naasten geven en vinden het fijn dat onze hospicezorg hoog gewaardeerd wordt.”

Er zijn vier categorieën; wijkverpleging, verpleeghuizen, ziekenhuizen en klinieken. Hospice Dignitas behoorde tot de top 20 van 2020 van best gewaardeerde verpleeghuizen in Nederland. In totaal bestaat deze groep uit 435 aanbieders. Dat is op zich al een prachtige erkenning voor onze hospicezorg.

Op 1 december vond de jaarlijkse uitreiking van ZorgkaartNederland Top 2020 plaats en werd bekend gemaakt dat Dignitas in de top 10 van Nederland staat. Er is geen nummer 1 en geen nummer 10. De ranglijst van de Top 2020-toppers is dus in willekeurige volgorde.

ZorgkaartNederland: “Deze organisaties worden geprezen om hun persoonlijke aandacht en liefdevolle benadering. Ook wordt de tijd genomen en er is een luisterend oor om bewoners te horen en ook daadwerkelijk in hun waarde te laten. Er is er ook erg veel ruimte voor de naaste familie. Ze worden bovenal vooral goed op de hoogte gehouden ook toen er in de coronatijd veel organisaties op slot gingen. De cijfers van 86 beste verpleeghuizen variëren van een 6,4 tot een 9,5. Als je in deze top 10 staat, verdien je een warm applaus.”

ZorgkaartNederland is de grootste ervaringssite voor de Nederlandse gezondheidszorg. Duizenden mensen delen hier wekelijks hun ervaringen met de zorg met als doel om samen de zorg beter te maken. De categorie verpleeghuizen is het afgelopen jaar maar liefst 5 miljoen keer bekeken. Het is voor onze zorgorganisatie dan ook een geweldige waardering, dat wij in de categorie verpleeghuizen behoren tot de top 10 van Nederland.