“Om een dag mee te lopen bij hospice Dignitas kan ik andere HAIOs (HuisArts In Opleiding) aanraden.  Ik heb een goede indruk gekregen van hoe het hospice werkt, en ik heb me er erg welkom gevoeld.

Dat is dan ook het talent van iedereen die daar werkt, iemand welkom laten voelen. Alles is zo geregeld dat er aandacht is voor wat er echt toe doet. Het oog voor detail, de compassie en warmte zijn echt inspirerend en creëert zichtbaar rust voor de mensen die er verblijven. Met de kennis en kunde die daar in huis is, weet je dat je patiënt in goede handen is.”

Ik kan natuurlijk nog wat meer in detail treden over wat ik heb kunnen zien die dag, maar ik hoop eigenlijk dat dit al genoeg is voor anderen om te denken “wat een goed idee!”.

Hartelijke groeten,

Marjolein Bos, HAIO bij Bas Verheul

Ben jij huisarts in opleiding en wil je ook een keertje in ons hospice meelopen? Bel of mail gerust onze coördinator hospicezorg, Ingeborg. Tel: 0229 28 20 74 email: i.immen@hospicedignitas.nl