Zondag 24 september is de opbrengst van de kunstveiling van tien kunstwerken bekend gemaakt. Deze actie is door Kunst in Kas, het Noordhollands Dagblad en tien kunstenaars voor ons hospice gehouden om te helpen met de aanschaf van nieuwe relaxfauteuils voor onze gasten.

Op deze zonnige middag kwamen de Bestuursleden van Kunst in Kas, medewerkers van het NHD, kunstenaars, kopers van de kunstwerken, leden van onze raad van toezicht en veel belangstellenden bijeen in het oude dorpscentrum van Zwaag. Dit is de locatie waar kunstenaars exposeren in een authentieke tuinderskas. Ronneke van der Genugten overhandigde de cheque namens het Noordhollands Dagblad aan de directeur-bestuurder, Ingrid Heidema. Een bedrag van € 1.702,50 is bijeengebracht. Hiermee is het mogelijk om één, misschien twee relaxfauteuils aan te schaffen. De relaxfauteuils zijn bedoeld voor de mensen die hun laatste dagen in ons hospice doorbrengen en hun naasten.

Deze mooie steunactie was op zondag 3 september van start gegaan.De Stichting Kunst in Kas had de Rode Steen  veranderd in een Montmatreplein en dat vormde een extra hoogtepunt bij de opening van het cultuurseizoen Hoorn. Ingrid: „Kunst is essentieel voor het leven. Het is mooi hoe een kunstenaar met zijn kwaliteiten kan bijdragen aan het leven van iemand die de laatste fase ingaat. Bij ons kan iedereen zelf de kamer inrichten. Vaak komt er kunst mee. Dat betekent dan dus heel veel.”

Meer informatie over de deze veilingactie is ook te lezen in het Noordhollands Dagblad.

Wil je ons helpen om voor alle 8 gastenkamers een relaxfauteuil aan te schaffen? Maak dan een gift over naar ons IBAN nummer : NL62 RABO 0344 2250 70 ten name van Stichting Vrienden van hospice Dignitas met vermelding “relaxfauteuil”. Geef je ook jouw postcode en huisnummer aan ons door, dan is het voor ons mogelijk om je persoonlijk te bedanken.

Foto’s: Ramon Vegelien en Yvette Knaapen