Met trots dragen wij het KEURMERK PREZO Hospicezorg!

Op 23 januari 2025 hebben wij een positieve initiële audit gehad voor het keurmerk PREZO Hospicezorg, uitgevoerd door Stichting Perspekt. Tijdens deze audit is door onafhankelijke auditoren van Stichting Perspekt vastgesteld dat wij volledig voldoen aan het wegingskader van PREZO Hospicezorg en alle haalbare punten, 600 hebben behaald. De auditoren gaven ons het mooie compliment dat zij ons zien als een hoog presterende organisatie. Deze erkenning is een directe afspiegeling van de toewijding, deskundigheid en het warme hart van al onze medewerkers en vrijwilligers.

We zijn trots dat hospice Dignitas in het register van het keurmerk PREZO Hospicezorg blijft staan. Op 2 april 2025 hebben we het bericht ontvangen dat op basis van het positieve auditrapport is besloten het keurmerk van Dignitas te verlengen voor drie jaar. Over 1,5 jaar volgt een tussentijdse audit.

Voorgeschiedenis keurmerk PREZO Hospicezorg hospice Dignitas

Op 18 februari 2019 behaalden wij voor het eerst het keurmerk PREZO Hospicezorg. Onze openheid en de combinatie van ‘ziel en zakelijkheid’ werden daarbij bijzonder gewaardeerd. Tijdens de audit van 11 januari 2022 scoorden we maar liefst 590 van de 600 punten op de zes kernwaarden van het keurmerk: uniek, comfortabel, gastvrij, deskundig, veilig en betrouwbaar.

Meer informatie over PREZO Hospicezorg

PREZO Hospicezorg is een keurmerk dat de kwaliteit van zorg in hospices beoordeelt en certificeert. Het is ontwikkeld door de Associatie Hospicezorg Nederland (AHzN) in samenwerking met Stichting Perspekt. Het keurmerk richt zich op zes kernwaarden: uniek, comfortabel, gastvrij, deskundig, veilig en betrouwbaar. Hospices die dit keurmerk behalen, tonen aan dat zij hoogwaardige en verantwoorde zorg bieden aan patiënten in de laatste fase van hun leven en aan hun naasten. ​

Het behalen van het PREZO Hospicezorg-keurmerk is voor Dignitas belangrijk omdat een externe partij onze kwaliteit beoordeelt of wij voldoen aan de normen en waarden zoals vastgesteld in het Kwaliteitskader palliatieve zorg Nederland. Dit kader benadrukt het belang van patiëntgerichte zorg en continue verbetering van de kwaliteit van zorg.

Tevredenheid

Jouw ervaring en beleving over onze zorg en ons huis vinden wij belangrijk. Verblijf je in ons hospice dan heeft dit continue onze aandacht. De ervaring van jouw naasten vinden wij ook belangrijk.

Enige tijd na jouw overlijden ontvangt jouw naaste een persoonlijke uitnodiging om de vragenlijst van ZorgkaartNederland in te vullen. Wij vinden het fijn om te weten hoe jouw naaste onze hospicezorg heeft beleefd. De waardering die er is gegeven, wordt openbaar gepubliceerd. Het is voor onze organisatie een instrument waarmee we kunnen zien wat er goed gaat in de zorg voor de gasten en hun naasten en wat er  mogelijk beter kan.

Zorgkaart Nederland is een landelijke en onafhankelijke website van Patiëntenfederatie Nederland en het systeem dat wij en vele andere hospices voor de evaluatie van hospicezorg gebruiken.

Zoek, vind en waardeer zorgaanbieders op ZorgkaartNederland.nlHospice Dignitas is gewaardeerd op ZorgkaartNederland. Bekijk alle waarderingen of plaats een waardering

 

Erkend leerbedrijf

Wij zijn een officieel erkend leerbedrijf en bieden MBO 4 leerlingen verpleegkunde uit de regio veilige en deskundige begeleiding tijdens hun stageperiode in ons hospice. Onze coördinator hospicezorg, Ingeborg begeleidt de stagiaire en zij wordt hierbij ondersteund door onze verpleegkundigen.

 

 

Klachtenregeling

Wij vinden het belangrijk dat je het naar je zin hebt en dit heeft continue onze aandacht. Het kan voorkomen dat je niet helemaal tevreden bent over onze zorg of ons hospice. Wij nodigen je uit om dan jouw onvrede met onze verpleegkundige te bespreken. Mocht dit gesprek niet tot een goede oplossing leiden, dan kun je dit met onze coördinator hospicezorg bespreken. Wij streven er altijd naar om een goede oplossing te vinden, zodat je (weer) tevreden bent.

Mocht het onverhoopt gebeuren dat je ontevreden bent en je wilt hierover een klacht indienen, dan kun je gebruik maken van onze klachtenreglement en klachtenformulier.

Heldere informatie over palliatieve zorg

Jouw zorgverleners zetten zich ervoor in om je te helpen bij vragen, klachten en problemen. Vertegenwoordigers van patiënten, naasten, ouderen, zorgverleners en zorgverzekeraars hebben afspraken gemaakt over de kwaliteit van palliatieve zorg in Nederland. De patiëntenfederatie Nederland geeft praktische en verdiepende informatie over diverse thema’s. Dit kan je helpen.