Maandag 4 februari 2019 was het precies 15 jaar geleden dat we onze eerste gast mochten verwelkomen. Deze week hebben we aandacht gegeven aan ons jubileum en mooie momenten meegemaakt.

Media aandacht

Het Dagblad voor West-Friesland heeft op 31 januari een prachtig artikel gepubliceerd over ons hospice. Wij zijn ontzettend blij met deze publiciteit!

Traktatie

Wie jarig is trakteert en dat doen we de hele week! Feestelijke petit fours, gemaakt in onze huisstijl. Deze smakelijke traktatie wordt elke dag vers bereid en ’s morgens bezorgd. Een feestelijke lekkernij voor al onze gasten, hun naasten, onze vrijwilligers en medewerkers om gezamenlijk van te genieten bij de koffie of thee.

Toost – terugblik 2018 – vooruitblik 2019 – gezellig samenzijn

In Kapel van Dijk en Duin zijn maar liefst 90 van onze vrijwilligers en medewerkers op maandagmiddag bijeengekomen om samen te proosten op “de verjaardag” van ons hospice Dignitas en “lang zal je leven” te zingen. Het MT heeft een korte beleidspresentatie gegeven, waarin terug en vooruit is gekeken. Onder het genot van een hapje en een drankje hebben we elkaar ontmoet. Aangename achtergrondmuziek werd verzorgd door onze vrijwilliger Lex. Hij had hiervoor een Crosley en een aantal langspeelplaten meegenomen.

Een speciaal kado: “CANON palliatieve zorg”

Tijdens onze feestelijke bijeenkomst is aan iedere vrijwilliger en medewerker een speciaal kado gegeven, namelijk het boek “Canon palliatieve zorg”, waarin de geschiedenis van de palliatieve zorg in Nederland is beschreven. De inhoud van het boek is mede een hommage aan al die mensen die zich dagelijks inspannen om, zoals Cicely Saunders het ooit pakkend omschreef: “Geen dagen toe te voegen aan het leven, maar leven aan de dagen”

Bezoek college Hoorn

In deze feestelijke week zijn de burgemeester van Hoorn, Jan Nieuwenburg en de wethouders Marjon van der Ven, Samir Bashara, Simon Broersma en Kholoud Al Mobayed bij ons op bezoek geweest. Uitgebreid namen zij de tijd voor ons en wilde meer weten over onze zorg, onze toekomstplannen en zij zijn rond geleid. Tijdens deze rondleiding hebben zij enkele van onze gasten ontmoet en dit maakte veel indruk. We kunnen terugkijken op een warme ontmoeting met hen.

Ter afsluiting gaf de burgemeester een speciaal cadeau aan ons hospice, namelijk een levensboom voor de tuin.