Onze nieuwe vrijwilligers volgen een basistraining om hiermee hun bekwaamheid te vergroten en ook stimuleren wij hiermee de persoonlijke ontwikkeling van onze vrijwilligers. Wij vinden het belangrijk dat onze vrijwilligers zijn geschoold voor de hospicezorg die zij bij ons gaan verlenen aan onze gast en zijn naasten.

Onlangs hebben gastheer Hans, gastvrouw Danielle, Renske en Tatiana en zorgvrijwilligers Ilonka, Anita, Natasja, Annemieke, Michaëla, Jolanda en Jolanda  met veel enthousiasme deel genomen aan onze online basistraining voor nieuwe vrijwilligers.

Wat heb je aan deze online training gehad voor jezelf en voor het werken in het hospice?” Waardevolle reacties op deze vraag zijn hieronder te lezen:

• “Het gevoel om bij Dignitas te mogen werken is voor mij nog meer bevestigd tijdens deze training. Elke dienst zal anders zijn en loslaten is daar een onderdeel van (voeten vegen) vond ik een mooie omschrijving. Voor mij staat de gast centraal, daar doe ik het voor, de warme zorg.”
  • “Het was een verrijkende ervaring om bij andere mensen “binnen” te kijken en te zien waar iedereen staat en hoe ze met verschillende situaties bij hospice Dignitas omgaan. Ook een fijn gevoel om je eigen gevoelens en inzichten erover te delen. Deze training heeft mij ook een gevoel gegeven van hoe belangrijk de functie van vrijwilliger voor de organisatie Dignitas is. Dit geeft meer gewicht aan je aanwezigheid en wat meer zekerheid in je laten en doen.”

Na afloop hebben alle deelnemers van onze basistraining het Dignitas certificaat ontvangen. Wil je ook vrijwilliger worden bij Dignitas? Op onze pagina vrijwilliger worden lees je mee hierover.