We vragen onze gasten en naasten regelmatig hoe zij onze zorg waarderen. Waar ze tevreden over zijn en wat er nog te verbeteren valt. We vragen hen ook om hun waardering op www.ZorgkaartNederland.nl aan te geven. Dit is een onafhankelijke website en de informatie is voor iedereen te lezen. Er kunnen cijfers gegeven worden voor de verpleging,  afspraken, omgang medewerkers, kwaliteit van leven, luisteren en accommodatie. Deze nuttige informatie kan anderen helpen bij het kiezen voor een hospice. Het geeft ons nu ook een goede terugkoppeling over onze hospicezorg in coronatijd. Het gemiddelde waarderingscijfer voor Dignitas is van een 9,0 (2019)  naar een 9,5 (1e halfjaar 2020) gestegen. En daar zijn we heel blij mee.

Onze hospicezorg in coronatijd

In onze nieuwsbrief, die recentelijk is verschenen, delen wij meerdere waardevolle ervaringen van onze gast en naasten. Zij vertellen hoe zij hun leven, onze zorg en het afscheid hebben beleefd in deze tijd met het coronavirus.

Onze gast vertelt

De heer Albers is één van onze gasten, die hierover wil vertellen. Hij zit centraal in onze huiskamer in een comfortabele fauteuil. Op het oog ziet hij er breekbaar uit. Hij heeft het benauwd en moeite met praten. Hij glimlacht vriendelijk en vertelt: “het is wel jammer dat er minder bezoek is, maar het is nu niet anders.” Hij stopt met praten, ademt even en vervolgt: “Het bevalt me hier wel. Hier kan ik alles en thuis was er niks. Hier is er wel hulp voor mij. Als ik thuis was gevallen, moest ik zelf overeind zien te komen.”

Onze gast sinds eind juni 2020

Onze naaste vertelt

“Ik zou niet weten wat er nog beter kan… Wij hadden geen rekening gehouden met het feit dat mijn vrouw daar terecht zou komen, eigenlijk wilde ze dat helemaal niet…maar het kon niet anders. En ik kan alleen maar zeggen dat wij dit geweldig vonden. Mijn vrouw is daar met zoveel liefde verzorgd en ook de kinderen en ik. In één woord fantastisch! Niets was hun teveel en de kok, ook een vrijwilliger toverde elke avond de heerlijkste toetjes….geweldig wat deze mensen doen. Ondanks de coronacrisis heb ik daar niet veel last van gehad, we hadden de hele beneden verdieping. Mocht U onverhoopt voor zo’n keuze komen te staan, kan ik U Hospice Dignitas van harte aanbevelen.”

Zorgkaart Nederland, 21 april 2020

Onze naaste vertelt

“Het verblijf van m’n vader was maar kort. Bij binnenkomst voelde het gelijk vertrouwd, een beetje eigen zelfs. Ondanks de verplichte regels i.v.m. de corona werd er door de medewerkers voor alles een oplossing gezocht en gevonden. Wij zijn dan ook vol lof voor deze lieve mensen die hier werken. Heel veel dank hiervoor . xxx”

Zorgkaart Nederland, 25 juni. 2020