De tijd die onze gast bij ons is, zien we als een bijzondere laatste reis van het leven. Een goede gids is belangrijk tijdens deze reis.

Vanaf de Dag van de Palliatieve Zorg, 9 oktober, geven we aan elke gast een informatiemap die op maat is gemaakt.

Onze gast op kamer Goudsbloem kreeg als eerste gast deze nieuwe informatiemap van onze verpleegkundige Eveline. Samen hebben zij de inhoud van deze map bekeken en hierover met elkaar gepraat. Mevrouw zei: ‘Het ziet er mooi en overzichtelijk uit. Fijn om te ontvangen.”  Wij zijn dankbaar dat we van dit speciale moment een foto mochten maken voor onze website. Deze foto hebben we daarna ook afgedrukt en in haar eigen map gedaan.

Waarom een andere informatiemap?

We constateerden dat de informatiemap die voorheen standaard op de kamer lag te algemeen was en op diverse punten verbeterd kon worden. De ‘reisgids’ die we nu gaan gebruiken is voor elke gast op maat gemaakt, heeft een professionele uitstraling gekregen die aansluit op onze missie en visie en onze huisstijl is hierin doorgevoerd.

Uitnodigend en persoonlijk

De vernieuwde vormgeving nodigt meer uit om erin te kijken, lezen, schrijven én om ermee te werken gedurende de tijd dat de gast bij ons verblijft. De inhoud bestaat uit:

• belangrijke documenten zoals een zorgovereenkomst, allerlei informatie over ons hospice en de (complementaire) zorg die wij bieden. Ook kan er specifieke informatie voor de gast in worden opgenomen.
  • onderwerpen waarover met elkaar wordt gesproken, zoals de laatste wensen.
  • ruimte om persoonlijke foto’s van speciale momenten in ons hospice toe te voegen en herinneringen op te schrijven.
Waardevolle herinnering

Als de gast is overleden en ons hospice verlaat, spreekt onze verpleegkundige een persoonlijk woordje en geeft deze map aan de naaste. Het vormt een persoonlijk geheel en biedt de naasten een waardevolle herinnering.

Paola, officemanager en Armel, Ingeborg, Yvette en Ingrid, beleidsteam