Het coronavirus heeft helaas hospice Dignitas bereikt. Bij een gast, medewerker en vrijwilliger is onlangs het coronavirus vastgesteld. Er is geen direct verband tussen deze drie besmettingen.

Het managementteam is in nauw contact met de GGD hierover en heeft direct alle maatregelen genomen die nodig zijn om verdere verspreiding te voorkomen. 14 personen zijn uit het bron en contactonderzoek naar voren gekomen en zij zijn in quarantaine. Tot 12 september worden er uit  voorzorg geen vrijwilligers ingezet en er is een opnamestop van nieuwe gasten.

Zorg gaat door

De verzorging aan de zes gasten, die in ons hospice verblijven gaat wel door. De verpleegkundigen en verzorgenden die dit doen, zijn klachtenvrij en hebben geen contact gehad met de besmette personen. Ingrid, directeur bestuurder: “Het is vervelend dat het coronavirus nu in ons hospice is vastgesteld, maar we waren hier goed op voorbereid. We hebben helaas tijdelijk onze bezoekregeling moeten aanscherpen. Ondanks dat dit onze gasten verdrietig stemt is er wel begrip voor. Ik ben er trots op hoe onze verpleegkundigen samenwerken om er op allerlei wijze voor onze gasten en hun naasten in deze tijd te zijn.”